Forside
/
Workshops
/
Effektivt samarbejde i en hybrid verden

Effektivt samarbejde i en hybrid verden

Hvordan kommunikerer og koordinerer vi bedst muligt, i en verden hvor vi både arbejder fra distancen og kontoret på samme tid?

Om workshoppen

Denne workshop tager udgangspunkt i de gode erfaringer I allerede har gjort jer, i forhold til at arbejde sammen i en hybrid verden, og sammen finder vi ud af, hvor der er gnidninger, samt potentialer for forbedring. I vil bl.a. gå fra workshoppen med konkrete ”spilleregler” for det hybride samarbejde i teamet, som både giver mening og er klare for alle teammedlemmer.

Indhold

  • Synliggørelse af gnidninger i samarbejdet i forhold til kommunikation, koordinering, informering og involvering
  • Psykologiske bias der hindrer os i det hybride samarbejde
  • Effektive hybride møder i praksis
  • Kortlægning af kommunikationskanaler
  • Hvordan afprøver vi bedst muligt nye ”eksperimenter” for samarbejde i teamet
  • Afklaring af spilleregler for hybrid samarbejde i teamet

Udbytte

  • Viden om de vigtigste psykologiske bias i det hybride samarbejde
  • Tips til at holde effektive hybride møder
  • Klarhed over kommunikationskanaler – hvilke bruges til hvad? Og hvad forventes der?
  • Synlige spilleregler for teamet
  • Konkret værktøj til at formalisere teamets ”eksperimenter” for samarbejde

Workshop med Feedwork

Siden 2016 har vi i Feedwork holdt workshops for mere end 5000 medarbejdere og ledere i over 150 forskellige private og offentlige organisationer.

Hvad kan du forvente af en workshop med Feedwork?

Engagement og aktivitet

De fleste deltagere på vores workshops og forløb siger, at de i høj grad føler sig inspirerede og engagerede under sessionerne. Vi ved, at læring bedst sker, når mennesker selv får lov til at reflektere samt afprøve nye ting i praksis. Derfor er vores workshops kendetegnet af høj deltageraktivitet gennem øvelser, cases, gruppe- og plenumdialog, afstemninger og andre engagerende værktøjer.

Teorien er et afsæt

Som lærings- og ledelsesnørder, så følger vi løbende med i de nyeste undersøgelser og studier om læring, ledelse, motivation, psykologi, og organisering, hvilket betyder, at vores workshops altid er opdaterede på baggrund af den nyeste viden indenfor feltet. Teori er vigtigt, men endnu vigtigere er det, at teorien omsættes og oversættes til at kunne fungere i jeres hverdag. Derfor bruger vi teorien som udgangspunkt for vores sessioner, men sammen med deltagerne er vores fornemmeste opgave, at omsætte teorien til praktisk anvendelse ude i organisationen.

Træning og praktisk erfaring

Vi ved at praktiske øvelser og de erfaringer som opnås herigennem er centrale for opbygningen af kompetencer hos medarbejderne, derfor fylder de praktiske øvelser og casearbejde altid meget, når vi holder workshops for vores deltagere.

Fokus på de små sejre

Forandringer fejler ofte, når vi sigter for bredt med initiativet. Derfor forsøger vi i stedet at zoome ind på de få og allervigtigste situationer i jeres hverdag. Lige der hvor den sunde brug af kommunikation og redskaber kan gøre en stor forskel. For nogle er det på afdelingsmøderne, for andre er der i udviklingsprocessen med deres kunder eller måske skal 1:1 samtaler med medarbejderne være jeres fokus. Vi vil hellere sikre at få ting fungerer, end at det brede fokus løber ud i sandet.

FAQ - Spørgsmål og svar

Kan én workshop skabe en ny kultur?

Nej, ikke alene. Workshops fungerer som elementer i en kulturændring, men skal bakkes op af den daglige ledelse, de organisatoriske strukturer og det generelle kompetenceniveau i organisationen.

Hvilke sprog gennemføres workshops på?

Dansk og engelsk.

Hvad koster en workshop?

Prisen varierer i forhold til graden af tilpasning og den endelige udformning af indholdet. Kontakt os gerne for at få et estimat på prisen for jeres organisation.

Kan en workshop forkortes til 2 timer eller forlænges til 4 timer?

Disse workshops er opbygget således at programmet er tilpasset 3 timer, da dette – i vores erfaring – giver det bedste forhold mellem tid brugt og udbyttet for deltagerne. Konceptet er testet og fundet effektivit, derfor er det også vores udgangspunkt for anbefalinger til jer. Har I meget specifikke årsager til at ville justere på workshoppens længde, er vi selvfølgelig åbne for dialog.

Hvilke forudsætninger kræver det af deltagerne at være med på workshop?

Langt de fleste af vores workshops er bygget op så I kan få et godt udbytte af workshoppen uanset jeres forudsætninger. Der er altså ingen krav til jeres forberedelse, med mindre vi fortæller jer om det i telefonen.

Hvordan fungerer de virtuelle workshops?

Hver workshop har en virtuel tvillingebror. Det betyder at øvelser, pauser og materialer er tilpasset til det virtuelle format. Vores workshops faciliteres med fokus på engagement, som skabes med øvelser, afstemninger og opgaver i break-out rooms. Workshops kan foregå på enten Microsoft TEAMS, Zoom eller platformen Demio.

Hvad hvis vi er flere end 20 deltagere?

Ønsker I at være markant over 20 deltagere, vil vi typisk gøre en særlig indsats for at sikre deltageraktivitet. Det kan være ved at være flere facilitatorer, eller ved at opdele workshoppen til at foregå for mindre grupper. Nogle gange bruger vi også en kombination af (virtuelle) oplæg for alle, med workshops for mindre enheder, teams eller afdelinger.

Se andre workshops

SULTEN EFTER MERE? FÅ EN SMAGSPRØVE her

Eller kontakt os med det samme, og lad os tage en snak.