Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Videoer
/
Hvordan er man en god feedback-modtager?

Hvordan er man en god feedback-modtager?

18/9/2020
Videoer
Feedback

Fredagsfeedback #48: Næsten al information om feedback fokuser på afsenderen, men vi glemmer den halvdel, der måske er den vigtigste: modtageren. Hvad er god "modtager-adfærd"?

Denne episode af Fredagsfeedback er lagt op til at være en dialog på LinkedIn. Vi håber, du kan relatere til dialogen og selv får nogle overvejelser om, hvad du eller I synes er god modtager-adfærd.

Deltag i debatten om den gode feedback-modtager på LinkedIn

Video-transkription

Der er altid 2 mennesker i en feedbacksamtale.

Men hvad er egentlig vores roller og ansvar?  Det taler vi om i dag.

Hej det er Danni her og velkommen til Fredagsfeedback.

I en forældet måde at tænke feedback på, så er det primært giverens ansvar at give god feedback.

Ja, men at være god til at levere feedback, er bare ikke altid nok. Vi er jo altid to spillere på banen. Og i sidste ende er det mig, der skal lære noget. Det er mig, der skal modtage den feedback, han kaster efter mig.

Han har fuldstændig ret. I en del af vores workshops træner vi konkret, hvordan modtageren kan være en aktiv spiller og bidrage til den gode dialog. Og det gør altså en forskel.


Apropos dialog. Skal vi ikke, i stedet for, at vi fortæller dem, hvad det er, skal vi så ikke spørge dem? Jo. Det synes jeg er en god ide.

Hvad synes du? Hvordan er man en god modtager af feedback?

Smid en kommentar på LinkedIn og læs de andres bud.

Helt sikkert. Det vil vi glæde os til.


Tak fordi du kiggede med denne gang.


På gensyn og vi tales ved.

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.