Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Webinarer
/
Webinar: Ledelse og læring i hybride organisationer

Webinar: Ledelse og læring i hybride organisationer

20/1/2022
Webinarer
Det hybride samarbejde

OPTAGELSE FRA AFHOLDT WEBINAR | Gratis webinar for ledere, HR-professionelle og læringsnørder, der vil blive klogere på håndtering af hybride organisationer

| Dette webinar er afholdt - download optagelsen fra webinaret nederst på siden |

Mange organisationer overgår i disse måneder til mere fleksible arbejdsformer, hvor der slækkes på kravene til medarbejderes fysiske tilstedeværelse på kontoret, flere møder gennemføres virtuelt på teams og arbejdstimerne fordeles anderledes på døgnet. Både som teammedlem og ledere betyder dette, at vi står i en ny virkelighed, når vi skal koordinere vores indsats, samskabe løsninger og sætte retning for arbejdet. Fleksibiliteten bidrager både med gode løsningsrum, men kræver samtidig justeringer af vores vante processer.

I dette webinar dykker vi ned i en række principielle tilgange til ledelse af hybride organisationer, samtidig med at vi tager fat i nogle helt konkrete hverdagssituationer og kigger på hvordan de kan håndteres.

Du får blandt andet svar på:

  • Hvilke bias skal vi være kollektivt opmærksomme på når vi samarbejder i en hybrid arbejdsform
  • Hvordan kan vi gøre deltagelse i møder med ligeværdig og fair
  • Hvordan prioriterer vi hvilke aktiviteter som gennemføres fysisk og virtuelt
  • Hvordan anvender vi en “test and learn” tilgang til at finde de bedste løsninger til det hybride samarbejde

På webinaret vil vi præsentere dilemmaer og løsninger fra organisationer som har samarbejdet med de seneste år.

Du vil på webinaret møde vores partnere Jonas Bro og Morten Melby, som i et dialogformat deler viden og værktøjer med jer om ledelse og læring i hybride organisationer.

Vil du læse mere om emnet inden vi ses på webinaret, kan vi anbefale disse to artikler om emnet:

https://hbr.org/2021/02/making-the-hybrid-workplace-fair

https://www.mckinsey.com/business-functions/people-and-organizational-performance/our-insights/its-time-for-leaders-to-get-real-about-hybrid

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Værsgo! Her er din optagelse af vores afholdte webinar. God fornøjelse!
Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.