Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Podcasts
/
#3 Millennials på arbejdspladsen m. Patrick Walther Thomsen

#3 Millennials på arbejdspladsen m. Patrick Walther Thomsen

9/5/2018
Podcasts
Ledelse

WORK IN PROGRESS #3: Vil du vide mere om at tiltrække og motivere unge medarbejdere - såkaldte Millennials? Så lyt med her.

Patrick er medstifter af virksomheden Young Consult og studerer sin kandidatgrad på CBS. Young Consult arbejder med tiltrækning, onboarding og motivation af unge medarbejdere, som også kaldes Millennials. En af hovedpointerne fra episoden er, at vi skal huske, at der er forskel på at være ung og så de generationelle forskelle.

Emner som vi kommer igennem:

  • Hvilke overvejelser kan man gøre om gamification i sin daglige ledelse af de unge?
  • Hvad er forskellene på Millennial-generationens præferencer og så det at være ung, på tværs af generationer?
  • I hvilken grad efterspørger unge medarbejdere feedback hos deres ledere?
  • Hvordan kan du som ung/virksomhed bruge mentorordninger bedst muligt?

Læs også om god feedback her.

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.