Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Artikler
/
Relationen til dine kunder er undervurderet

Relationen til dine kunder er undervurderet

16/10/2018
Artikler
Læring

En stærk relation til dine kunder er afgørende for succes og profit, særligt når kunderne blive ambassadører.

Jimmy Riberholdt er stifter af Kundeambassaden. Herfra rådgiver han virksomheder i at gøre det let for medarbejderne at opbygge gode relationer deres kunder. Gennem hele sin karriere har Jimmy arbejdet med salg, både som sælger, leder og træner i flere forskellige brancher.

Hvad er en kunde egentlig?

Ifølge Jimmy så er definitionen på en kunde meget bredt.  Han mener ikke, at man skal se på en kunde som et bytte, som de fleste virksomheder gør. Han forklarer, at han ser på kunder som samarbejdspartnere og som ligemænd. Sæt dig i modtagerens sted, siger han. Han lægger meget vægt på de menneskelige relationer imellem ham og hans kunder, da han mener at ”mennesker handler på baggrund af relationer”. Det er igennem relationerne, at profitten skabes, og de kan være altafgørende for din succes som virksomhedsejer.

Kunde vs. ambassadør

Jimmy forklarer, at det altid er nemmest at få kunder igennem nuværende kunder end at skulle hente helt nye kunder ind - men hvordan gør man så det?  Hvis du gør det nemt for din kunde at købe dit produkt, og hvis du giver din kunde lidt ekstra, så bliver relationen styrket, og du kan rykke dem fra tilfreds kunde til ambassadør. Derudover, så er du også nødt til at give noget af dig selv, for på den måde oplever kunden en større tilknytning til dig og din virksomhed, hvilket skaber større tillid i den sidste ende.

Konklusionen må derfor være, at du som sælger skal sørge for at skabe relationer til dine kunder, for på den måde at føre din virksomhed til succes.

Har du lyst til at høre mere om kunderelationen og kundekoncept m. Jimmy Riberholdt, så tryk her.

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.