Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Artikler
/
Hvad Vild med dans lærer os om feedback

Hvad Vild med dans lærer os om feedback

25/2/2020
Artikler
Feedback

Feedback er et vigtigt styrings-, udviklings- og anerkendelsesværktøj for dig som leder - eller dommer i Vild med dans!

God feedback til dine medarbejdere er et vigtigt styrings-, udviklings- og anerkendelsesværktøj for dig som leder - uanset om du er leder i en børnehave, for teknikere, for skolelærere eller for ny-dansere.

Læs her, hvordan du kan lade dig inspirere af de fire ”Vild med dans”-dommeres feedbackstile.

Dine medarbejdere er sandsynligvis ikke lige så nye og usikre inden for arbejdsområdet, som ny-danserne i TV2s program ”Vild med dans”. Men du skal stadig sikre, at dine medarbejdere føler sig anerkendt og på rette vej i deres udvikling, og her kan du ikke slacke på kommunikationen.

Det er dommerens job at gøre det samme for ny-danserne. Så der er måske ikke så langt fra lederrollen til dommerpladsen som først antaget. Akkurat ligesom dommerne skal du hjælpe dine medarbejdere i omstillingen mellem forskellige ”danse”, processer og opgavetyper. Og her er feedbacken vigtig.

Læs den fulde artikel på Lederweb.dk her!

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.