Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Podcasts
/
#6 Fremtidens arbejdsmarked m. Anne Dencker Bædkel

#6 Fremtidens arbejdsmarked m. Anne Dencker Bædkel

13/6/2018
Podcasts
Ledelse

WORK IN PROGRESS #6: Episoden omhandler fremtidens arbejdsmarked.

Feedwork - Feedback til organisationer.

Anne har en jobtitel, som vil gøre de fleste mennesker misundelige, hun er nemlig Futurist el. Fremtidsforsker hos Instuttet for Fremtidsforskning. Her forsker hun hovedsageligt i fremtidens arbejdsmarked, og støtter derved virksomheder i at forudse, hvordan deres virkelighed ser ud nogle år frem i tiden. Episoden handler hovedsageligt om, hvordan arbejdsmarkedet ser ud fra et medarbejder- og menneske-perspektiv. Vi kigger ind i teknologi, soft skills, megatrends og arbejdscykler.

Emner som vi kommer igennem:

  • Hvad skal du være god til i fremtiden for at være attraktiv på arbejdsmarkedet?
  • Hvordan ser en karriere ud i fremtiden?
  • Hvilken rolle spiller sociale færdigheder/ soft skills i fremtiden?
  • Hvad er en neogeneralist og en specialist - og hvorfor er det relevant i fremtiden?
  • Hvad er “Megatrends” og hvorfor kan vi ikke undgå dem i fremtiden?

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.