Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Videoer
/
Din anerkendelse virker ikke

Din anerkendelse virker ikke

4/9/2020
Videoer
Feedback

Fredagsfeedback #47: Alt for ofte, så er vores anerkendelse så ringe, at den har en direkte modsat effekt. I stedet bliver det forvirrende feedback.

Lad mig gerne gentage mig selv.


Når du anerkender, så er der stor risiko for, at det ikke virker efter din (ellers gode!) intention.

Se med i videoen og hør hvorfor.

Grundlæggende er der én klassisk faldgrube, når vi anerkender:

Vi er ALT for upræcise med vores ord. Vi giver ikke eksempler nok, og modtageren forstår ikke, hvad det egentlig var, de gjorde godt.

Som altid kan du også se videoen på LinkedIn og det tilhørende kommentarspor.

Læs også om god feedback

Tak fordi du kiggede med!

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.