Vil I styrke den psykologiske tryghed i jeres team? - Se nærmere på vores digitale teamforløb
Forside
/
Viden
/
Podcasts
/
#12 Humanistisk ledelse m. Jacob Jespersen - Maersk Training

#12 Humanistisk ledelse m. Jacob Jespersen - Maersk Training

25/9/2018
Podcasts
Ledelse

WORK IN PROGRESS #12: Episoden handler om at have en humanistisk ledelsesstil samtidig med at møde målsætninger i organisationen.

Jacob arbejder som Senior Management Consultant hos Maersk Training. Her arbejder han hovedsageligt med teamudvikling. Jacob har baggrund som eksportingeniør, psykoterapeut, landsholdsroer og -træner og oversergent i Flyvevåbnet. I denne episode taler vi om, hvad der kendetegner en humanistisk ledelsesstil, samt hvordan du kan blive bedre til at udvise human adfærd i din daglige ledelse. Vi berører også paradokset omkring hvordan du kan drive målrettet og resultatorienteret ledelse, samtidig med at du formår at rumme de menneskelige aspekter i jeres samarbejde.

Lær mere om feedback

Emner som vi kommer igennem i denne episode:

  • Hvordan kan du træne dig selv til at blive mere menneskelig i din ledelse?
  • Hvordan opnår du en sammenhæng mellem hensynet til den enkelte medarbejder, og organisationens mål?
  • Hvilke fordele vil du og din organisation opleve ved at have et mere humanistisk fokus?
  • Kan man “fake” humanistisk ledelse?
  • Hvordan kan du lede efter forbilleder inden for humanistisk ledelse?
  • Hvilket sammenhæng er der mellem din selvindsigt som leder, og evnen til at rumme andre mennesker?

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

Bliv en god relationel leder 

Mennesker er relationelle væsener og det er ikke kun i privatlivet, at det gælder. Vi overlever, trives og udvikler os bedst, hvis vi har gode relationer omkring os. I en verden, hvor normen for arbejdsmiljøet konstant udvikler sig, og hvor kravene til ledere bliver mere komplekse, opstår der nye ledelsesstile, som søger at tilpasse sig disse forandringer. En af de ledelsesstile er relationel ledelse. 

Artikler
Ledelse
Lær mere
Hvad er god faglig ledelse?

Faglig ledelse er en ledelsesstil, der fokuserer på at benytte og udfolde lederens faglige kompetencer og ekspertise til at vejlede og inspirere deres medarbejdere. Faglig ledelse er særligt relevant i vidensintensive organisationer, hvor specialiseret viden og ekspertise er afgørende for organisationens udvikling.

Distribueret ledelse: Øget autonomi og innovation

Distribueret ledelse er en moderne tilgang til ledelse, som deler beslutningskraften mellem både ledere og medarbejdere. Forestil dig en arbejdsplads, hvor alle føler sig som en vigtig del af maskineriet, hvor autonomi og innovation blomstrer, og hvor beslutninger træffes lynhurtigt.