Feedback | Videncenter

Guide til dig som giver feedback

Vi har samlet en lille guide til dig som skal give feedback til en kollega, ven eller familiemedlem. Husk på at det kræver træning for at blive god!
Meningen med at bruge denne fremgangsmåde i leveringen af feedback, er at undgå at påvirke modtagerens “trigger-punkter”. Hvis disse punkter berøres, vil modtageren lukke af for din feedback, og den potentielle læring vil gå tabt. Det handler altså om at holde modtageren åben og modtagelig over for dine synspunkter.
Eksempler på trigger-punkter kan være personlige “anklager”, sprog som hæver dig over modtageren, generaliserende bemærkninger eller brug af kraftige adjektiver.

Mere om “trigger-punkter” vil komme op på siden senere.

Mange vil måske tænke, at beskrivelserne af trigger-punkterne ovenfor giver sig selv. Dog skal vi huske på, at de fleste modtagere af feedback i tilbagemeldingsøjeblikket er super sensitive over for dine inputs – derfor træd varsomt!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *